En sen natt

Sitter och putsar på min C-uppsats. Är lite sammanfattningar och lite till på analysen... sen var det nog en del av diskussionen som inte var klar. Men förhoppningsvis blir den klar idag.. måndag då alltså. Klockan är snart 1.00 och jag sitter och lyssnar på tokyo hotel... Måste ju bryta tystnaden på något sätt.

Jag har nu endast en vecka på mig att återställa min dygnsrytm till någorlunda normal. Att gå och lägga sig vid 1 på natten och gå upp 11-12  är inte en bra dygnsrytm har jag upptäckt. Nej, en ny sådan är att föredra.. speciellt som jag kommer att gå i skolan MINST fyra dagar av fem numera. Och eftersom att hela resan till högskolan tar ungefär 45 minuter, beroende på sätt jag tar mig till stationen, bör jag komma upp ganska tidigt kan tyckas. Så jag har allvarliga funderingar på att skippa sömnen i natt, gå och lägga mig i någorlunda vettig tid i kväll och sedan gå upp tidigt på tisdag. Det har ju funkat förut, då detta är ett beprövat knep i tentatider, i alla fall för min del. Men vi får väl se hur det går i natt....

Har för övrigt inte uppdaterat på hela sommaren. Har inte haft något att uppdatera om, så då har jag struntat i det. Fan.. upptäckte precis att jag inte har någon bra musik, och orka leta reda på den bärbara hårddisken, där det finns mer musik. Ska lyssna på webradio i stället. Var ju inte igår man gjorde det direkt. Ska se vad NRJ har att erbjuda en natt som denna.

Nu under sommaren har jag upptäckt stora brister med att bo på "landet". Det kryllar med småkryp om nätterna. Okej att de dras till ljuset, men ändå.. kan de inte hålla sig på andra sidan fönstret? Måste de krypa och flyga in här också? Fast sen måste jag säga att det väckt en otroligt sadistisk sida i mig också, de där småkrypen.. när de flyger upp direkt mot lampan och sedan ser man bara något som störtar ner i marken. Då har de dött en varm död och jag flinar elakt emot kadavret.
Fast jag måste säga att det vart en oerhört trevlig sommar ändå. Jag har knappt sett skymten av mygg ens och än mindre blivit biten av några. En positiv effekt med Skåne verkar det som. =D

Är det fint väder senare idag så kanske jag borde springa ut med gräsklipparen... Jag lär ju behöva ha att göra hela tiden om jag ska skippa sovandet i natt. Men det blir nog inga problem. Finns en hel del att fixa med här hemma. Skulle vilja få i ordning här i kontoret bara... men för det behövs en möbel... en möbel som vi inte har. Men det får väl bli ett senare problem antar jag. =)

Kommentarer
Postat av: Calle

Va, lite sammafattning kvar.. Vi har massor kvar...

Ähhh, ta det lungt. Du fixar det det. Det skall bli kul att träffa dig snart igen. Den 18:e skall det ske.. Jag kommer att vara snäll, kommer du??

2008-09-01 @ 14:53:34
Postat av: Anonym

2008-09-01 @ 14:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback