Nu har en del hänt här...

HIMVille Valo

Nu har en del hänt här i mitt liv...
Jag och Johan var nere på en blixtvisit i Skövde för några veckor sedan. Hälsade i princip bara på föräldrarna och syster min. Var ju tvungen att åka hem till mamma, efter att inte ha träffat dem sedan mitten på oktober. Så det var väldigt trevligt.. trots det faktum att jag var tvungen att plugga som en galning på kvällen vi var där. Menmen... så är det ibland.

Det är ju en del i skolan nu som sagt.. C-uppsatsen har mer eller mindre startat... håller på att göra en del förarbete till den just nu... Fan vad jobbigt det är emellanåt alltså. Menmen... jag hoppas det går bra ändå.

I onsdags var det höjdpunkten för Manne. Hennes högsta önskan skulle äntligen få gå i uppfyllelse, och det tack vare mig och Johan. Hon skulle äntligen få se HIM och Ville Valo. Vi åkte härifrån Eskilstuna efter fyra någon gång. Gissa vem som fick köra?? Jodå.. undertecknad. Kom precis i rusningstiden... Jättekul att köra i Stockholm... i rusningstid... eller inte. Jag vet ju varför jag undvikit det i all evighet i alla fall. Men vi hittade fram till slut och hittade till och med en parkeringsplats på samma gata. Det hör ju inte till vanligheten.
Vi fick stå och vänta i nästan två timmar på att bli insläppta. Det blev rätt kallt mot slutet, men man blev varm när vi väl blev insläppta. Hängde in jackorna i garderoben och köpte en t-shirt. Sedan var det bara att gå in och vänta på huvudnumret i stora salen. Jag måste säga att jag blev väldigt förvånad... de spelade min favvo, wicked games, som låt nummer två. Efter den låten var det lite väl varmt för min del, så jag tog mig ut till baren och svepte ramlösa en stund innan jag gick in igen. Manne hade i alla fall en hellyckad kväll, och det var ju huvudsaken.
Vi var rätt hungriga när det väl var slut... så det fick bli donken i södertälje... klockan ett på natten. Det har nog inte vart så gott med mat på väldigt länge.. och maten i sig var inte ens särskillt god, så det säger en del. Var hemma vid halv tre på natten, och det var väldigt skönt att lägga sig i sängen må jag säga.. :)

Idag fick vi ett besked som förändrar vårt liv, jag och Johan. Inom en mycket snar framtid är vi inte sörmlänningar längre, utan då blir vi skåningar... Ska bli skoj. Hoppas vi bosätter oss i Lund, för det verkar vara en stad jag verkligen gillar. Så mysig att knalla omkring i och så. Så jag hoppas att vi får lite besök där nere sen också.. alltid trevligt med folk som hälsar på. :)

Kommentarer
Postat av: Manne

Det har fortfarande inte sjunkit in men jag har skrytit som fan om konserten...=) heeeeeeelt underbart..... =) *pussss*

2008-02-17 @ 10:35:49
Postat av: Annika

Jasså...flytt på gång...härligt...=)
Har allt hört talas om den där konserten...typ det manne har pratat om...=)

2008-02-17 @ 20:07:24
Postat av: Malin

Mors! Hoppas allt är bra! Ett bra tag sen sist minsann. Lund alltså, där ska jag tillbringa sommaren med värdfamiljen. Fast 2 veckor ska tillbringas i Skara/Skövde. Snokade lite i din kina-resa... grymt ju! Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback