Framtiden är oviss...

Då har man kommit in i vardagen här hemma igen. Skolan har börjat igen, med råge, och de är på mig som sjutton från jobbet, smo att jag ska jobba. Det är en annalkande C-uppsats på gång i skolan. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om måste jag erkänna, även om jag fick ett par idéer i tisdags då olika kommunfolk var på skolan och informerade om idéer. Ska maila chefen för vuxenförvaltningen här i stan och höra om han kan hjälpa mig med någon person jag kan kontakta i det här fallet. Det ger sig nog det med antar jag. Det lär ju finnas att göra i skolan i alla fall.

Nu är man 27 år också. Fast det har jag ju varit mer eller mindre sedan december, så det känns helt okej ändå. Har fått en del klagomål om att jag är så svår att köpa presenter till, för jag önskar mig aldrig något speciellt. Men jag tycker ju inte att jag behöver något speciellt ju... har inte plats för en massa onödigt ju... inte än i vart fall. Vem vet hur det ser ut senare i år.
Som det ser ut just nu har jag fortfarande en hel del att packa upp från min flytt, men det finns olika anledningar till att detta inte är så intressant för tillfället. För det första finns ingen tid om man ser till hur mycket det är att göra med allt annat..  för det andra finns det inte mycket plats att packa upp grejor på, och för det tredje vet man ju aldrig hur länge vi bor kvar här. Känns som att vi är på väg härifrån.. men vi får se... får väl svar snart antar jag.

Apperopå ingenting så händer det ju grejor här uppe i Eskilstuna i alla fall. I söndags var det någon som prejade garageporten till polishuset och sedan satte eld på bilen, med sig själv i... Igår var det drogpåverkade förare i farten. Det blev polisjakt, både till bil och till fots. Det var precis utanför där jag bor dessutom, så jag såg hela förloppet... springförloppet i alla fall. Snubben övermannades precis utanför grinden till vår innergård.... och där skulle jag in ett par minuter senare. För jag hade ju vart och handlat ju. :) Menmen.. härligt att se att poliserna är effektiva emellanåt också.

Nähä.. nu ska jag forsätta se på de svenska grabbarna i handbolls-em. Oavgjort mot Tyskland idag och de är vidare till semifinal.. Så långt har sverige inte kommit i ett mästerskap på många år nu. Så det vore roligt om de klarade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback