Nytt liv... ?

Jaha ja.. då bor jag alltså sedan 2 veckor tillbaka nere i fridfulla Kävlinge. Kanske skulle ta och ändra informationen här på sidan också. Menmen... Är delägare i ett radhus med ganska stor trädgård. Hur härligt är inte det då? Jag, som aldrig bott i något annat än en lägenhet, och för den delen trodde att jag alltid skulle bo i lägenhet, har trädgård... eller ja.. en gräsmatta i alla fall. :) Hur skönt som helst att bara öppna upp och gå och sätta sig på baksidan i utemöblerna. Vi har fortfarande inte kommit i ordning med mer än det nödvändigaste, men det känns lugnt ändå. Man får ta det som det kommer helt enkelt.

Jag har dessutom sökt högskolan till hösten.. en helt annan inriktning än vad jag läst nu, och om man ser på antagningsstatistiken från förra året, bör jag inte ha några som helst problem med att komma in. Så det kan ju bli intressant i så fall. Nu hoppas jag bara att jag får något sommarjobb också. Har anmält mig till en rekryteringsfirma och fick ett tvådagarsuppdrag nu i veckan. Kan ju alltid hoppas att det blir fler.

Men det är inte bara ny bostad och eventuell ny utbildning jag skaffat mig.. nej då. Vi har skaffat en "ny" bil, eftersom att Johan hade tjänstebil förut blev vi av med den i samband med när han slutade sitt jobb. Så nu tuffar vi omkring i en renault laguna. Dessutom har jag bytt bank, så nu tillhör jag också handelsbanken, som så många andra jag känner.

Så visst kan man väl säga att jag skaffat mig ett nytt liv?

Nu är det snart handboll igen.. Sverige - Island. Spelar sverige lika eller vinner, går de till OS, och det vore ju trevligt faktiskt. Damerna är ju redan klara för OS, så nu är det herrarnas chans att ta sig dit också.
Senare i veckan ska jag upp till Eskilstuna en sväng. Det är opponeringar på c-uppsatserna. Själv går jag upp i höst i stället. Var tvungen att ha med ett par tidigare forskningar till, och det kan ju ta lite tid att hitta. Men det ger sig det också. Efter att jag vart där uppe, tänkte jag ta svängen förbi Skövde också, så hör av dig om du vill ses. ;)

Kommentarer
Postat av: Manne

hamen... jag hör av mig... klart jag vill ses... =) det vet du stumpan! he he... puss

2008-06-01 @ 17:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback