blixtar och dunder

När jag bodde i Skövde hände det i alla fall minst en gång per år att det kom ett ordentligt åskoväder som studsade mot billingen och fram och tillbaka mellan sjöarna. Ganska mysigt och man visste att det var ett ständigt återkommande tema på somrarna. Sedan flyttade jag till Eskilstuna... där upplevde jag aldrig ett riktigt åskoväder. Visst åskade det emellanåt, men det var antingen väldigt långt borta eller så var det något som drog förbi i all hast och fem minuter efter att det börjat så var det fint väder igen. Nu bor jag återigen på en ort där det kan bli riktiga åskoväder. Under den dryga månaden jag bott här nere, har det vart minst fyra riktiga åskdagar. Men det kanske inte är så himla konstigt om man bor typ 2 - 4 mil från kusten. Det jobbiga med att det åskar och regnar idag är att jag hade tänkt att klippa gräsmattan. Men det är ju jättelätt att göra när gräser är helt dyngsurt... Menmen... får väl ta det på måndag då... Kanske måste köpa en lie först, eftersom det börjar bli riktigt långt. Menmen.. det ger sig.

Snacka om att jag är seg i mina armar. Men blir det av att spela wii har jag märkt. *hehe* Men roligt är det.

Ska jobba hela helgen. Det ska bli kul. Hoppas bara det är bättre väder än idag, så att vi kan gå ut lite med de boende. Nåja.. det ger sig väl det med antar jag.

Nu ska jag fortsätta plocka lite här hemma.. och fixa lite käk. Måste göra matlåda till i morgon också... Nåja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback