Jul på Tivoli

Jag hade min första tenta i Kemi i torsdags. Igår fick vi tillbaka resultatet. Snacka om att läraren rättade snabbt. I vanliga fall ska man ju vara glad om man får sina tentor prick på den 15:e arbetsdagen. Jag klarade mig fint, så inga omtentor för mig den här gången... Och det känns riktigt überskönt faktiskt. =D Det brukar ju inte höra till vanligheten annars menar jag. *hehe* Nu är det bara uppgifterna det andra ämnet som ska klaras av. Men det ger sig nog det med.

Har "lite" tid över innan jag ska träffa min projektgrupp... Jippie... så då tänkte jag att jag lika gärna kunde blogga lite för att ha något att göra. Jag menar... det stod inte såå himla mycket på internet om senaste dagens händelser. *s*

Hade besök av syster i helgen. Det var riktigt trevligt. Var in till Köpenhamn på lördagen och gick på Tivoli. Julmarknaden hade börjat, vilket jag inte trodde den skulle ha gjort. Men det var ju trevligt att den faktiskt hade startat. Var rätt trevligt att knata omkring där, trots att det var ganska kallt. Julstämningen var det inge fel på... det såldes tomtar och serverades glögg (med extra alkohol också) . Trots att det var både snö och riktigt kall nordanvind ute, körde de åkatraktionerna... och syrran var tvungen att åka något liknande nerskjuten... eller nåt.. vad den nu heter. Hon såg överlycklig ut där hon satt... fastspänd och med fötterna dinglande ovanför marken. Fast det var nog andra orsaker till att hon var lycklig också... och det är jag glad för, för hennes skull. :)

Johan hade kommit hem från Thailand på morgonen, och var inte alls på humör för att gå ute i kylan. Det klart det var en omställning att komma hem från +24 grader till -3 grader med 8-9 m/sek nordanvind. *hehehe*

Usch... nu har jag suttit här i skolan i 1½ timme. Jag har ju iofs fått en del gjort med tidrapportering och så... men ändå. Känns ju inte jättekul att sitta här "när man inte behöver" så att säga. Hoppas de andra kommer snart... men de lär väl droppa in prick 11, då vi skulle samlas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback