Höstväder

Nu har jag äntligen skickat in min c-uppsats. Så nu ska man gå och vara nervös i en vecka innan opponeringen är. Kan ju bara hoppas att det går bra.
Åker upp till Eskilstuna redan på tisdag, så jag ska sova över hos en kompis som flyttat dit. Ska bli kul att träffa henne igen och samtidigt se hennes nya lya. Jag har dessutom redan bestämt mat för båda dagarna. MING PALACE!!! Jag saknar ju verkligen deras pekingsoppa, och trots att kedjan ming finns i Lund också, varken såg eller smakade soppan likadant. Så det var en besvikelse. Så därför ska jag passa på att äta den två dagar i rad.. *hehehe* Efter de dagarna kanske jag kan fokusera enbart på mina ämnen här nere. Ska man göra två labbar i veckan, känns det som att man behöver fokusera på det.

På fredag i nästa vecka händer något skoj. Då ska jag och Johan åka till Slagthuset och kolla på Russell Peters. Såg en annons i metro för någon vecka sedan och bokstavligt talat slängde mig in i en datasal för att beställa biljetter. Så det är något jag ser fram emot. Jag menar... den komikern har fått både mig och Johan att ligga dubbelvikta i soffan och asgarva. Oftast handlar hans skämt om olika etniciteter, och det är hur roligt som helst. Får bara hoppas att vi fått tillbaka bilen från verkstaden då, så man kan ta sig dit och hem utan att behöva vänta på tåg och sånt där.

Snacka om att hösten kom fort i år. Det är ju svinkallt om mornarna när jag cyklar till tåget. Här hemma är det också kallt, men det kan man ju ganska lätt avhjälpa genom att stänga fönster och fönsterventiler.... och kanske dessutom sätta på gaspannan, så värmen strömmar ut i elementen också. Men det gör man ju inte. Det finns ju alltid andra alternativ... ta på sig mer kläder till exempel. Det är i alla fall jätteskönt när man ska sova.
Det är något som också blivit bättre sedan jag började skolan. Jag är supertrött om kvällarna, så jag somnar fort, vilket jag inte gjort på många år. Och det är jätteskönt. Har ju nästan vänt tillbaka på dygnet också, och det är inte dåligt det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback